Więcej informacji o pozycjonowaniu stron www na http://bit.ly/32XiPsJ.
Znamy 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Zielone Świątki czy Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków należy rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą należytego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo niższą konkurencję. Ważne jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon LG G7 niebieski,
– buty sportowe puma Drift Cat czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu kluczowe jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep komputerowy Sadyba”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]