Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!
Private blog network - tutaj dowiesz się więcej o pełnej ofercie.
Żeby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN i ich minusy oraz atuty
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone i nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są często używane jako jeden z komponentów szerszej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaakcentować, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a następnie należy poświęcać niemało czasu na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak zastosować PBN? Rekomendujemy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail lub telefon i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w internetowym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Inny skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, godne przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z finansami, medycyną oraz doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO