Promocja, reklama, marketing

Usługi agencji SEO – realne zyski dla Twojej firmy

Usługi SEO - sprawdź aktualną ofertę.

Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w obszarze SEO i nie obserwując każdego dnia wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wygospodarowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam również osoby od copywritingu, kampanii Google Ads, programowania i grafiki służące rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Firma SEO – transparentność jej prac jest istotna

Agencji SEO w Polsce jest wiele. Na co zwrócić uwagę podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Warto postawić na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która działa od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona spore doświadczenie i może bez trudu zaprezentować interesujące portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeanalizować opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Solidna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o planach zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Kolejny istotny aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszukać na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta artykułach czy usługach, które chciałby wypromować.

Co o agencji SEO świadczy system rozliczenia jaki proponuje?

Nieufnie warto potraktować firmy SEO, które sugerują współpracę z opłatą za uzyskany efekt. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To wciąż stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże zagrożenie – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Stale modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, stąd odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za działania firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać dokładny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszystkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]